Javascript: Eski Köye Yeni Adet

340

Merhaba bu yazımda; sade ve okunaklı kod yazımı için faydalı olduğunu düşündüğüm tekniklerden bahsedeceğim. Her bir örnekte kodun önce uzun halini, sonra kısa halini yazacağım. Elinizin altında her an bulunması gereken, hap niteliğinde örnekler olduğunu düşünüyorum. Kısaca bu yazı birazda “Kendime Notlar” şeklinde düşünülebilir. Yazıda daha çok örneklere odaklanacağım. O yüzden her bir örnek için verdiğim online deneme linklerini tıklayıp, uygulamanız fayda var diye düşünüyorum. Hazırsanız başlıyorum.

Temsili: Örneklerin Sunuş Şekli
Temsili: Örneklerin Sunuş Şekli
  1. The Ternary (Conditional) ile if/else yazımı: 3–4 satırlık if else bloğu tek satırda yazılabilir. Denemek için burayı tıklayınız.

2. Değişken atama: Değişken ataması yaparken ve atanan değişkenin; null, undefined ,veya ‘’ olması durumlarının kontrol edilmesi gerekebilir. Bu işlem için uzun if/else kontrolleri yapmak yerine “short-circuit evaluation” ile işlem yapılabilir. Denemek için tıklayınız.

3. Değişkenleri kısa yoldan tanımlama: Tek satırda değişkenler tanımlanabilir. Denemek için tıklayınız.

4. Temsili ondalık sayı kullanma; Sayıları uzun uzun tanımlamak yerine temsili ondalık sayı kullanılabilir. Denemek için tıklayınız.

5. Kısa yoldan object property tanımlama: Denemek için tıklayınız.

6. Varsayılan parametre tanımlama: ES6 ile parametreye varsayılan değer atama işlemi fonksiyon tanımlanırken yapılabilir. Denemek için tıklayınız.

7. Değişken birleştirme(template literals): Değişkenleri birleştirmek için “+” kullanmaktan yorulmuş iseniz; ES6’da bu işlem backtick, ve ${} ile daha kolay bir şekilde yapılabilir. Denemek için tıklayınız.

8. Nesneleri parçalama (Destructuring): Bana göre en önemli madde. Mevcutta olan nesne yada dizileri küçük parçalara ayırmak istenildiğinde; ES6 ile gelen Destructuring ile nesne ya da diziden istediğimiz parçaları çekip kullanılabilir. Altı farklı örneğin bulunduğu kod parçalarını denemek için tıklayınız.

9. Varlık / Yokluk kontrolü: Bir değişkenin mevcut olup olmadığının için uzun if cümleciği kullanmak gerekebilir. Bu yöntem aşağıdaki şekilde kolayca yapılabilir. Denemek için tıklayınız.

10. Dizi birleştirme ve kopyalama: Denemek için tıklayınız. Örneklerde gösterirlen kopyalama işlemleri basit nesnelerde ve dizilerde işe yarıyor. İç içe olan nesnelerde bu kopyalama yöntemi çalışmıyor. İlerde bu konuyla ilgili yazı yazacağım.

11. Zorunlu Parametre Kontrolü: Tanımlanan fonksiyonda kullanıcının fonksiyonun parametresini girmesini zorlamak istenebilir. Denemek için tıklayınız.

12. Tip Dönüşümleri: Denemek için tıklayınız.

Sizin de eski köye yeni adetleriniz varsa, yorum olarak paylaşırsanız sevinirim.

Kaynaklar:

Yorum yaz

Email adresiniz yayınlanmayacaktır.