Arsuite Immersive Intelligence

0 54

Anlatması geç kalmış bir hikaye. “Sihir, henüz keşfedilmemiş şeyler için kullanılan bir kelimedir. Biz sihir hakkında konuşmayız, dedikodu yapmayız. Biz sihri yaratırız.”

 

Fikir

Arsuite fikri kurucumuz Alper Akalın’dan istenen bir danışmanlık sonrasında 2017 başlarında ortaya çıktı. Bu projede Snapchat benzeri filtrelerinin göreceli olarak atomic bir çerçevede kullanılması isteniyordu. Alper’in  proje için yaptığı araştırmalarda Augmented Reality teknolojilerinin büyüsünü ve gelecekte ulaşabileceği büyüklüğü görmesi ile Arsuite doğmuş oldu.

 

Arsuite: Augmented Reality Suite

Kuruluş döneminde Virtual Reality, Extended Reality, Mixed Reality ve Augmented Reality gibi birçok isim oldukça populerdi. Ancak bunların hepsinin temel amacı var olan bir gerçekliği daha farklı hale getirmek yani var olan gerçekliğe müdahele etmek. Yani var olan gerçekliği birşey ekleyerek onu değiştirmek belki de biraz geliştirmek. Bu bağlamda hepsini bizce en doğru ve en havalı şekilde temsil ettiğinden biz “Augment” tanımını tercih ettik. Sonunda “ARSUITE” betimlemesini İngiltere ve birkaç ülkede tescil ettirerek markamızı koruma altına aldık.

 

Amaç

Arsuite en başında cloud native, no code “drag & drop tools”, dynamic asset loading ve data driven engine prensipleri üzerine kurgulandı. Bu özelliklerin hepsini birer makale ile detaylandıracağız. Nihayetinde no-code ve drag & drop yazılım geliştirme platformları yaratmak en büyük hayalimizdi. Hayalimizdi diyoruz, çünkü gerçek oldu.

 

Hikaye

Bu makalede sadece Arsuite kuruluş ve başlangıç hikayesini anlatacağız. Bundan sonraki yayınlayacağımız birkaç makaleyi okuyurarak uyguladığımız ilginç yöntemlerin nedenlerini ve sonuçlarını öğrenebilirsiniz

Arsuite araştırma ve geliştirme serüveni başlangıçta 2 yada 3 er kişiden oluşan 5 farklı takımla başladı. Bu 5 takımın her biri bir PoC yaratacaktı. Bu PoC lerden en başarılı olan platformun temelini oluşturacaktı. Diğer PoC ler ya tamamen çöpe atılacak ya da varsa güzel ve faydalı yönleri platformda kullanılacaktı. Ancak tekrar etmekte fayda var; platform en başarılı PoC üzerine kurulacaktı.

 

PoC

Bu takımlar iki farklı konuda çalışıyorlardı. Evet 5 takım 2 farklı konuda çalışıyordu. Yani 5 takım iki farklı gruba ayrılmıştı. Nihayetinde 5 takım birbirinden habersiz, birbiri ile rekabet ediyordu. Platform başarılı olan ve yerterli performas değerlerine ulaşam PoC üzerinde kurulucaktı.

  1. Birinci Grup
    1. Var olan engine ya da game engine leri kullanarak bir PoC yaratacaktı.

 

  1. İkinci Grup
    1. İkinci gruptakilerden 2 tanesi var olan frameworkler üzerine geliştirmeler yaparak PoC hazırlayacaktı.
    2. Son takım ise hiçbir hazır yapı, framework ya da tool kullanmadan sıfırdan bir PoC hazırlayacaktı.

 

PoC Sonuçları:

  1. Birinci Grup
    1. PoC leri belli bir aşamaya çok hızlı getirdiler. Hatta ilk müşteri ve yatırımcı görüşmelerinde bu PoC leri kullandık.
    2. PoC uygulamalar ilk testlerden itibaren birçok yönden gelecek vaat etmiyordu. Bu nedenle platform alt yapısında hiç düşünülmediler. Hatta diğerlerinde başarısız olsaydık. Projeyi kesinlikle rafa kaldıracaktık.

 

  1. İkinci Grup
    1. Tanınmış bir framework ile PoC hazırlayan bir takım başarısız oldu.
    2. İkinci takım kullandığı framework ile başarılı ve gelecek vaat eden bir PoC hazırladı.
    3. Üçüncü takım hiçbir framework kullanmadan, baştan sona kendi kodlamaları ile başarılı ve gelecek vaat eden bir PoC hazırladı.

 

Biz de tabiki en riskli olanı seçip üçüncü takımın hazırladığı PoC üzerine platformu kurmaya karar verdik. Riskli, çünkü tüm projenizi, tüm platformunuzu daha önce denenmemiş bir kod bloğunun üzerine kurgulamak istiyorsunuz. Ben cesur bir developer ya da yatırımcıyım diyen çok cesur insanların 99% u bu riski almaz.

 

Aslında böyle bir karardan önce bir gerçek ile yüzleşmek zorundasınızdır. Var olan bir şeylerin üzerine gerçekten yeni bir şeyler yaratılabilir mi?

 

Arsuite Cloud-Native, No-Code Designer Studio

 

Yeni Bir Şeyler…

  1. Eğer yeni bir şeyler yaratmaya niyetli veya kararlı iseniz. Herşeyi en alttan en üste yeniden yaratmalısınız. #Tez
  2. Eski metodoloji ya da teknolojiler üzerine bir şeyler yaratmaya çalışıyorsanız. Kesinlikle yaratamazsınız. Yeni bir şeyler yaratmıyor var olanı güncelliyorsunuz demektir. #Yarı #Pozitif
  3. Eski metodoloji ya da teknolojiler üzerine bir şeyler yaratmaya çalışıyorsanız. Kesinlike yeni birşey yaratamayacak, başarısız olacaksınız. Hiç kimse eski eski metodoloji ya da teknolojiler üzerine yeni bir şeyler yaratamaz. #Negatif
  4. Eski metodoloji ve teknolojilerin başarısızlıklarının üzerine yeni birşey yaratabilirsiniz. #Ders #Alma

 

Arsuite ekibi olarak bu listedeki 1 ve 4. Maddeleri seçerek en iyi seçimi yaptığımızı düşünüyoruz. Sonuç olarak dünyada kendi engine ailesine sahip çok nadir firmalardan biriyiz. Hatta dünyadaki tamamen “cloud-native + no-code” tek 3D Designer Studio ya sahibiz. Bu da geliştirme süreçlerinde aşağıdaki akışta olduğu bize ve müşterilerimize inanılmaz verimlilik kazandırmaktadır.

 

Email adresiniz yayınlanmayacaktır.